Word lid van het burgerpanel voor leefbaar verkeer in Hofstade

Op 6 augustus 2019, over deze onderwerpen: veiligheid - gezondheid
verkeersveiligheid fietser

Op donderdag 19 september organiseert gemeente Zemst een eerste burgerpanel in Hofstade. De burgerpanels adviseren het gemeentebestuur bij de opmaak van de verkeersleefbaarheidsplannen. “Ik nodig elke Hofstadenaar uit om zich kandidaat te stellen voor het burgerpanel. Een mailtje volstaat”, legt schepen Van Roey uit.

Knelpunten en kwaliteiten

Tijdens het eerste overleg wil Van Roey de knelpunten en de kwaliteiten van Hofstade in kaart brengen. In oktober volgt een tweede overleg, waar mogelijke maatregelen worden overlopen. “Dan wordt het concreter: ‘Waar kunnen we een straat eenrichting maken? Of waar zou een fietsstraat een goed idee zijn?’”, zegt Dirk Van Roey. In januari 2020 wil de N-VA-schepen met een concreet actieplan komen.

Inspraak en overleg

Met Hofstade zullen dan alle Zemstse deelgemeenten een burgerpanel hebben, na eerder de succesvolle start in Zemst, Weerde, Eppegem en Elewijt. “Overleg met de burgers en inspraak hebben altijd centraal gestaan bij de N-VA. Uiteindelijk kent niemand de verkeersknelpunten in Hofstade beter dan de Hofstadenaars zelf. Het is dan ook evident dat zij hun zeg krijgen in de verkeersleefbaarheid van hun dorp”, besluit Dirk Van Roey.

Wat: burgerpanel verkeer Hofstade
Wanneer: donderdag 19 september om 19 uur
Waar: Parochiezaal Hofstade

Burgerpanel iets voor u?

Wilt u deelnemen aan het burgerpanel van Hofstade? Mail naar verkeer [at] zemst.be (subject: Kandidaat%20burgerpanel%20Hofstade) . Op hetzelfde mailadres kunt u uw ideeën en suggesties kwijt voor een leefbaarder verkeer in Hofstade. Niet van Hofstade en wilt u in het burgerpanel van Elewijt, Eppegem, Weerde of Zemst? Dat kan! Een mailtje volstaat.