Werklieden in nieuw jasje (en meer)

Op 10 maart 2023

De gemeentelijke werklieden kregen begin maart een nieuwe outfit. Het traditionele werkpak met reflecterende stukken vulden we aan met een warme muts met daarop het logo van Zemst.

Zien en gezien worden. Zichtbaarheid is niet alleen belangrijk voor alle weggebruikers maar ook voor de werklieden die in onze gemeente werken. Ze kregen een volledige nieuwe outfit met fluorescerende stukken die voldoet aan alle opgelegde voorwaarden. Op die manier zijn ze maximaal zichtbaar en herkenbaar bij het uitvoeren van hun werk. Bovenop hun fluo-outfit kregen ze een muts met Zemst-logo om tegelijkertijd de Z-identiteit mee uit te dragen.

"De muts is sinds de lancering ervan (op de tractorstoet), intussen een gegeerd goed geworden, onze Z-logo-mutsen zijn intussen een “kwaliteitskenmerk” dat iedereen graag mee uitdraagt en dat is toch wat we graag wilden bereiken. Fierheid om van Zemst te zijn, voor Zemst te mogen werken en gewaardeerd worden met een knap werk-pak, dat hoort erbij", stelt burgemeester Veerle Geerinckx.

Eind vorig jaar namen de gemeentelijke technische teams (administratief en uitvoerend personeel) hun intrek in De Arcade, de nieuwe werkliedensite in de Houtemsestraat.