Veiliger naar school in Hofstade

Op 17 september 2018, over deze onderwerpen: Hofstade, veiligheid - gezondheid
Schoolstraat Hofstade

“Op de veiligheid van onze kinderen staat geen prijs.” N-VA-schepen van Veiligheid Dirk Van Roey poseert trots bij de twee nieuwe schoolstraten in Hofstade. Vanaf 17 september mogen in de Graaf Cornetstraat en de Zustersstraat geen auto’s tussen 8.15 en 8.40 uur. Fietsers en voetgangers zijn dan koning. “Wij blijven ijveren voor veiligere schoolomgevingen. In Hofstade liggen beide scholen vlak bij elkaar, het kan hier ’s morgens dus behoorlijk druk zijn”, legt Dirk uit.

Weerstandersstraat eenrichting

Om sluipverkeer via de Eikstraat te vermijden is de Weerstandersstraat voortaan eenrichtingsverkeer. N-VA-gemeenteraadslid Ilse Van de Velde woont in de Weerstandersstraat. “Ook mijn kinderen gaan met de fiets naar school. Sommigen razen aan een veel te hoge snelheid door onze smalle straat. Alles wat de veiligheid van onze jonge Hofstadenaartjes vergroot, is dus mooi meegenomen”, zegt Ilse.

De opstellingen in de Graaf Cornetstraat en de Zustersstraat zijn tijdelijk. Na een proefperiode volgt een evaluatie, waarna zal beslist worden over eventuele definitieve schoolstraten.