Toon uw Z-talent in onze lokale horeca

Op 3 juli 2021, over deze onderwerpen: Cultuur & Bibliotheek, Lokale economie

Zemstse horeca-uitbaters krijgen een financiële tegemoetkoming als ze een optreden organiseren met lokaal talent. Zo wil de gemeente de door corona zwaar getroffen horeca en cultuursector een duw in de rug geven. Schepen van Cultuur Kathleen Goovaerts en haar collega van Lokale Economie reageren enthousiast. “Na Vlaanderen Zingt, waar we ook de lokale horeca wilden ondersteunen, gaan we nog een stapje verder. Met het zomeraanbod Z-talent willen we lokaal talent en de horeca samenbrengen.”

Lokale artiesten spelen Zemstse horeca

in De horeca-uitbater die een lokaal talent laat optreden, krijgt daarvoor een gemeentelijke premie van 150 euro en kan deze zomer tot maximaal drie keer die premie aanvragen. Voorwaarde is dat de uitbater telkens een optreden in een andere discipline organiseert. Op deze manier wil de gemeente op een laagdrempelige manier (speel)kansen creëren voor lokale Zemstse artiesten uit verschillende kunstsectoren. Er werden drie disciplines vooropgesteld: woord/dans/comedy, live muziek en DJ.

Meer info op zemst.be