Sportsite ‘Den Dries’ zal ‘Sportpark Hubert Van Innis’ worden

Op 30 april 2023

In januari 2023 gingen de herinrichtingswerken aan de site van start. Na het archeologisch onderzoek is een aannemer recent gestart met de afbraak van de wielerpiste. Deze zal worden vervangen door een nieuw kunstgrasveld voor de voetbalclub.

De sportsite langs de Diependaelstraat en de Driesstraat in Elewijt is al jarenlang de thuisbasis van verschillende verenigingen, waaronder voetbalclub KCVV Elewijt, tennis- en padelclub De Wehzel, Curling Club Zemst en hondenschool KACEZ. Ook jeugdhuis Caravan heeft er onderdak. Drie jaar geleden maakte het gemeentebestuur bekend dat het de site wilde vernieuwen met de focus op de centralisatie van de faciliteiten en het creëren van meer groen.

Het park zal worden heringericht met een nieuw gebouw voor de hondenschool en het jeugdhuis. Ook de parkings aan de rand worden aangepakt. De sportsite zal voortaan de naam ‘Sportpark Hubert Van Innis’ dragen, een verwijzing naar voormalig boogschutter Hubert Van Innis. Centraal zal ook een borstbeeld van de Olympische kampioen komen te staan.

De buste van Hubert Van Innis, die nu nog op de grens van Elewijt met Perk staat, zal een plaatsje krijgen op een weide in het sportpark”, stelt burgemeester Veerle Geerinckx. “Met zicht op de boogschietpiste, de sport waarin hij op de Olympische spelen uitblonk.”