Sandra Dewandeleer nieuwe voorzitter Gezondheidsraad

Op 9 maart 2018, over deze onderwerpen: veiligheid - gezondheid, Welzijn
Sandra en Dirk

N-VA-bestuurslid Sandra Dewandeleer wordt vanaf juni de nieuwe voorzitter van de Welzijns- en Gezondheidsraad in Zemst. Ze volgt Clem Vandenbrandt op, die andere uitdagingen oppakt.

Sandra Dewandeleer heeft als klinisch psychologe een ruime ervaring in de zorg. Ze werkte vijftien jaar in de MS-kliniek in Melsbroek. Twee jaar geleden startte ze haar eigen praktijk Jada Psy, waar ze diverse psychische aandoeningen behandelt.

Welzijn voor jong en oud

“Algemeen welzijn ligt me nauw aan het hart. Als voorzitter van de Welzijns- en Gezondheidsraad wil ik me inzetten voor een Zemst waar jong zich kan ontplooien en oud een warm en gezellig nest vindt”, vertelt Sandra enthousiast.

De Welzijns- en Gezondheidsraad groeide onder N-VA-schepen van Gezondheid Dirk Van Roey uit tot een van Zemsts meest actieve raden. Schepen Van Roey legt uit: “We verlegden het accent van pure patiëntenwerking naar preventie en sensibilisering. Acties zoals ‘10.000 stappen’ en ‘ik zie u zitten’ vonden hun weg naar het brede publiek.” Bij de 10.000-stappenclash in 2016 viel Zemst nog in de prijzen als gemeente met de meeste stappen.

Lees meer over Sandra in onze Belleman van november 2017.