Minister Ben Weyts investeert 42.318 euro in basisschool De Tuimeling in Zemst

Op 1 juni 2021

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts investeert 42.318 euro in basisschool De Tuimeling in Zemst. “We timmeren verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze schoolinfrastructuur. De nieuwbouwprojecten in deze investeringsgolf geven plaats aan in totaal ruim 8.166 leerlingen.”

De financiële steun kunnen de schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. Onderwijsminister Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor de schoolinfrastructuur: in totaal staat de investeringsteller voor scholenbouw op 3 miljard euro. Deze investeringsgolf komt ook Zemst ten goede.

Verwijdering asbestleien en nieuwe dakbedekking

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) 42.318 euro in basisschool De Tuimeling in Zemst. Concreet gaat het om de verwijdering van asbestleien en de vernieuwing van dakbedekking. “Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt minister Weyts. “We blijven inzetten op vernieuwing en modernisering van onze schoolgebouwen in het belang van alle leerlingen en leerkrachten.”