Grote politieactie voor man die zich in woning verschanst in Zemst

Op 16 januari 2024, over deze onderwerpen: Politie en brandweer, Veiligheid
Brandweer wordt opgeroepen in Elewijt

In Elewijt was er op zondagavond 14 januari een grote politieactie omdat een man zich verschanste in het woongedeelte van een gesloten café. Burgemeester Veerle Geerinckx was ter plekke “De man van 39 uitte dreigingen, maar hij is na onderhandelingen met de federale politie vrijwillig uit de woning gekomen”.

Café Belvedere aan de Tervuursesteenweg in Elewijt in Zemst, dat is het café waarin de man zich schuil hield in het woongedeelte. Sinds 14 uur was deze situatie aan de gang en al snel werd een ruime perimeter ingesteld waardoor verschillende straten werden afgesloten. De verschillende hulpdiensten kwamen massaal ter plaatse. Daarnaast was er ook een speciaal interventieteam van de federale politie en DOVO de ontmijningsdienst van het leger. De politie was vastberaden om dit incident zonder slachtoffers af te sluiten en na een onderhandeling van verschillende uren is de man vrijwillig naar buiten gekomen. “De perimeter is weggehaald en de persoon is onder begeleiding van de politie naar het ziekenhuis gebracht. Ook de woning is opnieuw vrijgegeven", legt burgemeester Geerinckx uit.