Dag van de Animator in Zemst

Op 29 juli 2023

Ter gelegenheid van de Dag van de Animator op donderdag 27 juli bracht het College van Burgemeester en Schepenen een bezoek aan Speelplein Kaktus. De animoteren werden door het bestuur getrakteerd op een ijsje.

Kaktus is de speelpleinwerking van het gemeentebestuur van Zemst voor alle kinderen en tieners van 2,5 tot en met 15 jaar met schoolervaring die in Zemst wonen en/of naar school gaan. Tijdens de vakantie kunnen zij bij Kaktus terecht voor een knotsgekke en buitengewone zomer vol met leuke spelletjes en activiteiten.

Er wordt ook gedacht aan inclusie en anderstaligheid” stelt schepen van welzijn en integratie, Kathleen Goovaerts.

Zo zijn er ook inclusie-animatoren en ook een taalatelier waar ongeveer 15 kinderen die thuis een andere moedertaal hebben gedurende twee weken elke dag hun Nederlands kunnen oefenen en hun basiskennis versterken”.

Burgemeester Veerle Geerinckx is tevreden met de speelpleinwerking: “De animatoren, de stuurgroep en de gemeentediensten verdienen een pluim voor hun werk. We zijn trots op het feit dat wij in Zemst nog steeds enthousiaste jongeren hebben die bereid zijn om er te staan voor elkaar en voor onze op te vangen kinderen.”