N-VA gaat in 2012 op eigen kracht naar de verkiezingen in Zemst!

Op 14 oktober 2011

De beslissing om met een aparte N-VA lijst op te komen en dus niet langer een kartel te vormen met CD&V bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen, werd unaniem aangenomen door het voltallige afdelingsbestuur.

Het is de bedoeling van N-VA haar aanwezigheid in de gemeenteraad en OCMW-raad in verhouding te brengen met haar electoraal gewicht. N-VA heeft de ambitie het beleid verder maar ook krachtiger vorm te geven in onze gemeente, uitgaand van onze eigen sterkte. Met een duidelijk omlijnd programma willen we Zemst het warme, groene en Vlaamse karakter geven dat het nodig heeft.

Ondertussen werkt N-VA in het huidige gemeentebestuur constructief samen met CD&V om de legislatuur en het beleidsprogramma voor de gemeente tot einde 2012 verder uit te voeren in het kader van de meerderheidsfractie waar ook SP-A deel van uitmaakt. De partij benadrukt trouwens dat het tijdens deze legislatuur steeds op een opbouwende manier heeft samengewerkt met CD&V.

Maar N-VA kiest er nu in de eerste plaats voor om de partij lokaal sterker te verankeren. Bij de federale verkiezingen van vorig jaar was N-VA met voorsprong de grootste Vlaamse partij en dit werd nogmaals bevestigd door enkele recente opiniepeilingen, waarin zelfs een nog grotere groei werd vastgesteld. Dat deze positieve nationale tendens zich ook op gemeentelijk vlak voltrekt, kunnen wij afleiden aan het ledenaantal van N-VA Zemst dat de voorbije maanden zeer sterk is toegenomen. Bovendien dienen zich voortdurend nieuwe en jonge kandidaten aan die zich voluit willen inzetten voor de lokale politiek.

Wij zijn dan ook zeer trots met een dergelijk beloftevol en ambitieus team de uitdaging te kunnen aangaan. In tegenstelling tot de kartelformule geeft een aparte lijst meer van onze sterke kandidaten de kans een rol te spelen bij de verkiezingen en we scheppen er meer duidelijkheid mee naar de kiezer toe.