U bent aan zet

Op 2 maart 2021
zemst aan zet

Op 1 maart lanceerde de gemeente het participatieplatform ‘Zemst aan Zet’. ‘Via het platform wil de gemeente de Zemstenaar betrekken bij het beleid’, zegt N-VA-burgemeester Veerle Geerinckx. Het eerste waarover Zemstenaren hun zegje kunnen doen, is waar 10 nieuwe zitbanken moeten komen.

Waar komen er nieuwe zitbanken?

De eerste bevraging gaat over (zit)banken. Tot eind maart kunt u suggesties doen voor nieuwe plekjes waar volgens u een zitbank mag komen. Of misschien bent u voorstander van de aanpassing van een bestaande zitbank. Wat uw gedacht ook is, laat het weten via ‘Zemst aan Zet’. Zeker 10 voorstellen zullen effectief worden uitgevoerd.

Door bevragingen als deze te organiseren wil Zemst zijn inwoners en hun wensen en meningen beter leren kennen. “Dat kunnen we vertalen in ons beleid. Een duidelijke win-win, lijkt me”, zegt burgemeester Veerle.

Inspraak: velen beloven het, N-VA geeft het

Betrokkenheid van alle Zemstenaren is altijd een van haar ambities geweest toen Veerle begin 2019 de burgemeesterssjerp omgordde. Ze maakt die ambitie ook waar. Denk maar aan de participatiemomenten over de verkeersleefbaarheid van onze deelgemeenten, waarvan de plannen vorige maand zijn bekendgemaakt. Denk ook aan bevragingen over welzijn, toerisme en de kerken. ‘Zemst aan zet’ sluit daar naadloos bij aan.

Zemst is van u

Burgemeester Veerle is bijzonder fier op ‘Zemst aan zet’. “Zemst is in de eerste plaats van de Zemstenaren. Hun stem in het beleid is voor mij als burgemeester daarom onontbeerlijk. Die inbreng helpt ons om de juiste keuzes te maken. Ik merk dat dat werkt.

Zemst is het verhaal dat alle Zemstenaren samen schrijven. Het is een verhaal van betrokkenheid, vertrouwen en veerkracht.”

Plaats uw zet op www.zemst.be/zemstaanzet.