Kunstgrasveld FC Zemst klaar voor start seizoen

Op 10 augustus 2016, over deze onderwerpen: Sport, Zemst
Kunstgrasveld FC Zemst

Schepen van sport Piet Van Grunderbeek voelt aan de nieuwe grasmat van FC Zemst.

Het kunstgrasveld van FC Zemst is zo goed als klaar. Er moeten alleen nog kleine werken uitgevoerd worden, maar bij aanvang van het nieuwe seizoen zullen de zowat 300 spelers erop kunnen voetballen.

De komst van een kunstgrasveld is welgekomen bij FC Zemst.

"De club telt heel wat jeugdspelers, waardoor de velden drukbezet zijn", zegt sportschepen Piet Van Grunderbeek (N-VA). "Daardoor zijn de terreinen dikwijls de winterperiode al kapot gespeeld. Gevolg: heel wat wedstrijden werden afgelast door de slechte staat van de terreinen. Met dit kunstgrasveld, dat op de plaats van het A-veld gelegd werd, zal dat verleden tijd zijn." De gemeente startte kort na het einde van vorig seizoen met de werken. "Inmiddels is alles zo goed als afgerond", aldus nog de schepen. "Het was ons doel om het nieuwe terrein voor aanvang van het nieuwe seizoen speelklaar te krijgen en daar zullen we in slagen. Daarnaast werd ook het B-veld aangepakt en werd het kleinere C-veld wat verbreed."

Prijskaartje

De aanleg van het kunstgrasveld kostte zowat 600.000 euro. Een deel daarvan werd betaald door FC Zemst, de rest door de gemeente. Wat verderop, in Laar, wordt momenteel ook een duiveltjesveld van voetbalclub SK Laar aangelegd. Ook kwamen er nieuwe kleedkamers en werd de parking verhard.

(RDK)